Avslappnande dag

"I don't wanna work today
Maybe I just wanna stay
Just take it easy cause there is no stress "

Ooja, en fin dag i underbara umeå. sitter ute på uteplatsen och skriver medan jag kliar hunden. Det är väl det allting i slutändan handlar om, njuta av livets goda grödor. IDag har jag ialf fått en idylliskt sommar-dag. Jag vaknade och åt frukost ute, tog cykel för att se brorsan spela fotboll. Efter det åkte vi till morfar som bor ute på vitskärsudden, alltså vid havet. Där var vi från ca 2-5 pm. Gick ner och snudda vid vattnet, det var 11 grader varmt. Jag hade glömt badkläder så det belv inge bad men fick ett smakprov ialf. Hunden sprang rakt ut och vit som hon är, är det ingen bra kombination. Så jag fick tag på henne precis innan det blev för djupt. Då tog jag henne under armen och  bar henne så inte sanden skulle fastna på hennes tassar. Hon är för gullig alltså, det enda skulle va en klippt meja. Det blir så jobbigt genom att ha lång päls under sommarn.

Med jordgubbar, smörgåsbord, godis blir man rätt mätt! Och en kopp te till varje måltid=)) Nu, på mors dag, kommer farmor och vi ska grilla. En släkting från skåne är på besök vilket gör mej ännu mer påminnd att jaa, jag vill åka till dom. Det var sjukt längesen. Det bor så fint, ute på landet och värsta gamla, fina gården. Verkligen lantkänsla.
Men i sommar bli det inte, då är det turkiet som gäller.

ÅÅh jag ha bränt mej idag, hur lyckas man med svensk sol? Jag tänkte att nja, man bränner sig aldrig i sverige, ialf inte nu på vårsommaren. Noop, det är inte sanningen, utan det är ren lögn. Man kan bränna sig! Jag är ett levande bevis på det..

Lyssnar på sommarmusik men måste kommentera att svennebanan kommer att blir sommarlåten 2009 men ja tycker inte att det är speciellt bra. Den sätter sig i huvudet ja,men bra? Nää! Har dock försökt ladda hem swingfly men jag är inte tekniskt och vill ha ngt annat än dc men kan inte fixa det själv så är det någon som vill hjälpa mej blir jag jätteglad!

snart är maten klar men jag är fortfarande mätt. Oh, jobbigt dilemma. Hahah i-landsproblem nr 1 !! grillat är sjukt gott så jag måste äta fast jag egentligen är mätt från tidigare..

its tough, the life we live in.

kraam

Kommentarer
Postat av: frisén

sara sara sara, jag har en vision av att du och jag och kanske nåra fler, men främst vi, ska hänga med cigg och alkoholhaltiga drycker på maxims uteserverig en tidig sommarkväll! låter det inte kung?

2009-05-31 @ 21:33:13
URL: http://frissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0