Dag med carro.

Vakna elva idag, gryymt skönt att få sova ut. Åt en god frukost med bär, hallon för att vara exakt. Mums!

Hade bestämt dejt med carro. Vi tog våra hundar och gick en långis bla förbi hennes jobb. Efter det tog vi kosan mot stan med bussen. På bussen var det massa småbarn. När jag var så liten fick jag aldrig åka med buss ensam. Visst var dom ett gäng med kanske 7 st men ändå. DÅ skulle aldrig mina föräldrar ha låtit mej åka buss. Sen kom jag på, jag åkte aldrig buss när jag var liten. Jag kommer ihåg när man fick vara ensam på stan det första året. DÅ hämtade alltid mamma elr pappa/kompisens förälder. Vi blev alltid körda fram och tillbaka. Idag känns det som det bussas mer än vid vår tid. TRots att det typ kosta 6-7 kr back then. Nu, 11 sjukt dyrt.

IAlf vi gick till nk och fika. Vi kom typ dit runt tjugo över två. Jag tror vi satt där 1 ½ timma nästan. Borden bredvid oss blev tomma och fylldes på. Jag hade kunnat sitta där lugnt 1 h till. Inga problem. Det är så skönt att prata med carro. MAn kan skämta och prata strunt men samtidigt entra ett allvarligt ämne och prata om det också. Det var faktiskt väldigt roligt om jag får säga så. HOn tog kort men dom ha jag inte fått. Kom på nu att jag skulle ju ha tagit kort med telen men det tänkte jag inte på. Då hade jag kunnat lagt ut någon bild. Jag köpte holländsk chokladkaka. Jag kan då säga att det var hur länge sen som helst jag åt den, två år kanske. Kan vara längre också. Den var god. Jämfört med carro så var jag onyttig men orka bry sej. Jag fikar inte ofta ändå. MEstadels på jobbet hahah, rasten.

Nämen det är inte ofta jag fika på stan. Jag tror vi drack 3-4 koppar te. Mmm.. jag tog robbies tror jag det stavas. Ialf älskar det. Rött te är gott, svart och grönt. Men jag HATAR verkligen fruktteér. Det är så man vill spy hur äckligt det är. Om någon av fruktteérna är röda är dom också äckliga. I turkiet hade dom grymt te. Det var sjukt gott! Det smakar inte heller som vanliga påsar som vi har hemma. Det kallades något annat specielt typ. Typiskt turkist te. Hur gott som helst. Haha det var så roligt. När vi gick runt där under dagen träffa vi vänner som jobbar på olika restauranger eller cafén. Då satte vi oss och drack te, prata och gick sen vidare. HElt seriöst, vi kunde dricka upp till 30 koppar te totalt under en dag, lätt. Till frukost var te ett måste. I alla fall, efter vi hade suttit och snackat med kompisar, gick vi vidare och träffa andra som ville att vi skulle sitta och dricka te. Haha tror någon dag att vi var på 4 olika ställen och vips var klockan 6-7 på kvällen. När vi var vid hamnen blev det ofta att man gick förbi båtarna och sattes oss där och drack te med jobbarkompisarna och snackade. Haha vilka minnen alltså. Fy vad jag längtar tillbaka...

Tog oss hem med mamma som hade klippt sej. Så det var chill. SNart om 1 ½ timma är det träning som gäller. Blir nog kul, måndagar är alltid roliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0