Seger igen.

Yes, vann idag borta mot Skellefteå med 4-6. Eftersom Ulf är i Barcelona nu så bad zeke mej att skriva ref till matchen. Det tråkiga var att jag hade typ glömt bort hur alla mål gick till. Jag skrev ju inte upp något eller så. Är trött så det blev typ på 5 min men ialf. Här är det:

"Efter en oavgjorde match och dåligt spel från vår sida, var förra veckan något vi ville glömma. Men zeke påminde oss. ”Kommer ni ihåg förra veckan?”. Nej, den hade vi inte glömt. Nu var det dags för oss att ta igen och visa vad vi egentligen går för. På grund av avhopp precis innan matchstart av vår kära Kina som fick ont i ryggen, tog Bäxs och Pernilla Stenlund, ett steg neråt och axlade centerrollen.


Första började starkt och spelade vårt spel. Vi satte press på de och fick utdelning 09.23 där vår -93 Pernilla satt sitt första mål för säsongen. Det lyfte upp oss och vår inställning. Men minuter efter 11.45 kvittera de. Ett relativt enkelt mål. Vi missade markeringen vilket resulterade till mål. Men vi tryckte på skellefteborna. Vi hade chanser men de var väldigt duktiga på att försvara med många spelare framför eget mål. Bollen gick helt inte in. Vi hade det mesta av spelet fastän bollen inte gick in. Det kändes typiskt oss. Dock gjorde vi även några missar som att slänga in bollen i mitten utan att titta om vi verkligen har någon spelare där. Det reducerade till chanser för skellefteålaget att ta ledningen, vilket gav vika till 2-1 underläge 16.07. Precis i slutet av första kom dagens första utvisning. 19.38 åkte Skellefteå på upprepade förseelser.


I pausen tog vi upp att bland annat att inte passa onödiga pass in i mitten och att se till att hjälpa våra nya centrar. Bäxs gick upp som forward i andra och Nike fick spela center istället. Nu gällde det för oss att fortsätta spela bra men skjuta mer.


Vi spelade powerplay då domare ansåg att Zeke slog på en spelares klubba och därmed kom vår första utvisning. Zeke fick 2 min för otillåtet slag efter 1 min och 14 sek. Vilket betydde att i 24 sekunder var det fyra mot fyra spel. Tills de fick in sin spelare 1.38 i andra. De fick inte mycket chanser under boxplay. Visst var det farligt några gånger men inte nämnvärt. Vi fortsatte att trycka på och 07.44 gav det äntligen utdelning till vår fördel. Pernilla sätter sitt andra mål, ett snyggt avslut. Vi kvitterar och nu börja vi gå igång, både från bänken och inne på planen. Domarna dömde som de gjorde vilket gjorde oss lite irriterade. Det är något vi kanske borde tänka på, så vi inte får lagstraff. Bara minuter efter sätter Lowe sin första dängare i denna match. Ett avslut på ett frislag som i blev lyckat men själva frislaget blev väl misslyckat men vad gjorde det? Vi tog ledningen av ett skott i kryllan 10.22. Efter det gjordes det inga mer mål men vi spelade allt bättre och bättre. Vi tog i princip över ganska mycket av spelet. Skapade flera chanser men inget mer mål denna period.


I början av tredje period 01.14, kom kvitteringen 3-3. Nu var det verkligen match. Däremot kändes det så himla bra, det var verkligen roligt att spela. Alla hade så bra inställning och kämpa för varandra. Det kunde bara båda gott. Sekunder efter deras mål, 01.29, tar vi ledningen av vår egen Lowe som gjorde sitt andra mål för dagen men vänta, det kommer mer. Vi fortsätter att trycka på och tar allt mer över denna match. Efter 11 min och 30 sek tas det time out av Skellefteå som nu måste börja känna sig osäkra på hur slutet skulle se ut. Inte var det något att bry sig om anser Lowe. Elva min och 59 sekunder gör hon hattrick där Jossi vann bollen riktigt bra och 2 mot 1 situation uppstod. Då är det ingen tvekan om vilket lag som ville vinna matchen. Alltså, 3-6 till oss. 13.21 gör Skellefteå 4-6 och vi stressar till lite. Vi spelar fortfarandet bra men nu vill vi bara att tiden ska gå. Så vi kan vinna. 19.04 åker vi på utvisning igen pga otillåtet slag. Men såklart håller vi tätt med bravur. Det är svårt för motståndare att ta sig igenom ett försvar som vårat.


Alla kämpade verkligen hela matchen igenom. Vi hade bra anfall och bra försvar, vi tog hemjobbet och vi visade verkligen att vi är ett lag att räkna med i slutändan. Om vi nu bara kan ha samma inställning säsongen ut kommer vi vara svårslagna. Alla är värda att nämnas men Lowes fattrick var enormt kul. Nu väntar vi mer mål av denna tjej. Så pressen är på dig Lowe. Matilda var stabil i mål och Bäxs, Pernilla Stenlund samt Nike var duktiga som centrar, nu vet vi att de kan alltid ställas i mitten om det behövs. Alla kedjor var duktiga, alla skapade målchanser hela matchen igenom. Det var ingen kedja som gick ner sig. Backarna fysade bort många av motståndarna. Man fick inte omärkt komma in på vår planhalva, det såg vi alla till. Det var varenda spelares inställning som gjorde att vi vann. Så ska vi ha varje match framöver. Bra jobb allihopa!"


JA, så på det viset gick matchen till. Jag orkar inte skriva något mer om det.

I lördags kom jag hem efter en natt med tjejerna, det var faktiskt skit kul men jag fattar inte energi ungar har. Samtidigt förundras jag och känner lite avundsjuka. Tänk om jag också kunde ha sån energi? Vetu hur mycket man skulle hinna då. Möjligheterna bara öppnar sig! Kom hem och gick och la mej och halvsov 1½ timma kanske, gick ut med hunden och sen degade till samlingen 16.45. Vi hade ju match i f96 serien mot Vindeln. Vilket köttlag, och dom var stora som jättar, jag skämtar inte. Jag trodde helt seriöst att dom var minst födda -94. Så jag var lite fundersam över hur mina småtjejer skulle klara sig. Men vi stod upp, en skit match kan jag då säga men vi vann ialf. Vi hade alldeles för långt lag. Forwards kom inte ner och backarna tryckte inte upp. Varje mål var kämparmål. 3-2 blev slutresultatet. En jämn skitmatch, de spela stundtals fult och mycket med handen i ryggen i sarg. Deras tränare skrek på domarna och vad kan de ha varit födda, -94/93 kanske?Nä usch för han. Inte beter man sig så mot unga domare. Det är egentligen hemskt att se hur 45 åringar kan förvandlas svin under en match. Skrika och klaga. Till och med efteråt gick han och klaga på domarna, ansåg att han skulle ha dömt bättre. En gång var de 7 st på planen. De skulle ha haft utvisningen och vi skulle ha all rätt att säga så men gjorde vi det? Nä. Domarn dömer som de gör och det är flickmatcher, inget elitseriespel precis. Skärpning alla tränare som tappar fotfästet så fort det är en match. Någon stop måste man ha!

Jag skulle vara med både carro och amanda. Carro banga ut av okänd orsak. Amanda kände sig febrig och stannade hemma. Idag sms hon mej om att hon troligen har svininfluensan så ja, det var bra att hon stanna hemma. Alla i familjen var borta så jag var helt ensam hela kvällen. Okej, nu tror alla att jag är värsta patetiska tjejen men jag tycker på ett sätt att det var rätt skönt faktiskt. En helkväll för mej själv. Mamma och pappa kom hem vid halv ett-ett tiden typ. Jag gick upp och va vid datorn ett tag och somna sen. Man var ju tvungen att börja tagga inför matchen vi hade idag. MEN ÅH, fyy fan vad roligt det var att spela. Jag vet inte vad men det var as ku att spela. Åh vad jag älskar innebandy!

Nu ska jag försöka somna efter jag ha varit inne och sett om jobbschemat har kommit, fast det tror jag inte.

M- saknar dej!

hejsvejs


Kommentarer
Postat av: josefin

Sara! ring mig!! har försökt riingaa, får fan itne tag påree

2009-11-16 @ 18:37:12
URL: http://frissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0