back home

I tisdags kom vi hem till gamla, kalla umeå. Det var en väldigt konstig känsla faktiskt, som man är fast mellan två olika platser. Man vill vara på båda men man kan ju inte dela sej själv. Den känslan förföljer mej dagligen hemma men jag tror att det tar sin tid att landa också. Få in vardagen här, precis som det var i turkiet. Det tog ett tag innan man skapade en vardag där med.

Resan hem gick bra. Vi flög från antalya-istanbul (1h) sen istanbul-riga (2,5 h), Riga-Sthlm (1 h), sthlm-umeå (1h). Det var allstå inga långa flygtider vilket var rätt skönt men vi fick vänta i ataturk ganska länge vilket var rätt drygt. Annars fick vi nästan stressa lite grann för att hinna med men det är skönt också. Slippa vänta massa timmar. Vi kom hem till umeå halv tolv på kvällen. Då tog vi oss hem och sen sömn.

Dagarna efteråt har jag väl mest tagit det lugnt. Jag ha spenderat dagarna med att gå ut med hunden, läsa lite samt varit med kompisar. Jag ha rensat ut syrrans rum eftersom hon kom in på programmet civilekonom i uppsala, så hon har flyttat. Då kommer jag flytta in i hennes rum och sen ska mitt rum bli gästrum/datarum. Ifall hon kommer hem till jul eller nått sånt. Hon kan ju vilja ha någonstans att sova.

Det är faktiskt konstigt att man inte går i skolan längre, gryymt skönt, men konstigt. Och brorsan som har börjat 7:an, hur gammal är inte han? Jag får typ stress för man blir så gammal. Jag och karin satt och snacka för någon vecka sen i lägenheten att om 20 år är vi nästa 40 år!! tänk att dessa 20 år (eller nästan 20 år) har gått snabbt och då kommer dom andra åren gå minst lika snabbt. Näe måste få bort min tanke för jag blir bara stressad av att jag själv tänker så. Leva i nuet, det borde jag göra.

Idag ska jag ialf förbi jobbet, ska lämna min identitet till tuss elr fanny för antar att angela inte jobbar.

Vänta, min största ångest är just nu: KÖRKORTET!
Pga resan hann jag ju aldrig ta det, dumma dumma angelica(körlärare). Hon lovade att jag skulle hinna och jag var ju helt klar men hon skulle ha bokat teorin och uppkörningen 3 lektioner i förväg men nej, det gjorde hon inte. Självklart finns det inga tider då förrän i början av juli. Bajsunge. Så till veckan ska jag ta tag i det och ringa vännäskörskola och få lite tider men jag behöver max 4 lektioner, jag vägrar ta mer. Mer pengar tänker jag inte lägga ut...

Hunden gnäller och det är inte roligt för då bli jag gnäll på. "Gå ut med hunden nu" jjajja hundskrälle, jag kommer. Näädå, hon är min kära kära hund. Självklart vill jag gå ut med henne;)

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0