Är romatiken död?

Man ser alltid på filmen, dom dejtar, gör speciella grejer för varandra. Samma sak med generationen från förr. Haha jag vet från förr låter sjukt längesen men jag tänkte på min farmor. Hon träffa farfar på logen. Där dom alltid for och dansade. Inge alkohol som nu, ingen som bara tänker på sex för kvällen. Jag och frisse pratade om det igår och det få mej att fundera. FInns romatiken kvar? Kan man finna den dära speciella killen som verkligen är romantisk. Jag är rätt osäker om det verkligen finns kvar speciellt i detta samhälle, med dessa normer som finns. Både för svenska killen och tjejen. Jag vet inte om någon av dess är romantiska längre. Känns ialf inte så. Om många skulle helt ärligt säga, hur många har varit på en date men en kille som man inte känner så bra utan mn äter och lär känna varandra. Hmm.. jag skulle tro inte många skulle säga ja. Det får mej tänka på USA och deras system. Där är det mer dejter som gäller än här. Här träffas man på fester och på så vis lär man känna varandra. Inte som en dejt. Varför egentligen? ELler så är det bara vi i min ålder som håller på så här. Kanske äldre dejtar.

Skulle ni säga att romantiken är borta, försvunnen med tiden?

Kanske ett tungt inlägg men igår fick mej ändå att tänka till. FInns den kvar?

Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Therese

its dead :(

2010-06-30 @ 11:59:19
URL: http://thessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0