11 maj

Kanske ska skriva den 12:e eftersom klockan ar 1 am har i dhaka. Idag har det varit stekande hett, 40 grader och sa sjukt kvavt. Man svettas som en javla gris. Dock ar jag inte den enda som gor det men anda. Jobbigt. Vi kollade pa minst 6 affarer med bara smycken men kopte inga. Har hittat allting till den 14 men har bara halsband kvar till den 13:e. Jobbigt jobbigt, imorgon kommer alla slaktingar till hennes hus, kommer bli saaa mkt folk. Och alla kommer att babbla pa med deras sprak. Jag fattar typ enkla fraser och ord i vissa ord i meningar vilket gor att jag kan klurar ut ungefar vad dom snackar om men ibland wow.. Inte ett ord, vilket egentligen ar ofta sa kanskr borde sta det ist for ibland. Jag forsoker lara mej och kan snart ialf 1-20. De har ju inte som oss ett samband utan alla siffror stavas och uttalas annorlund. Inte som tretton, fjorton, femton osv... That bugs me.

Jag kan dock medge att jag saknar att ha nagon att prata svenska med. Nog for att engelskan inte ar ett problem men anda, idag kande jag sa ialf.

Sa nar jag ha kopt en ny mobil ska jag lagga ut det numret sa far ni garna ringa mej om ni vill :) kostar kanske 1-2 kr per minut..

Har varit lat med fotandet men jag ska forsoka, det ska jag verkligen. Jag har bett prokriti att paminna mej om att alltid ta med kameran vart vi an ska ifall jag vill ta ngt foto.

Fast kanner mej egentligen lite stressad, bara 19 dagar kvar tills jag ska hem. Inte ens 3 veckor kvar innan jag ska hem och jag tror att denna vecka pga brollopet kommer ga snabbt. Slakten kommer imorrn och stannar tills den 17:e sa 5-6 dagar med 30 pers i en 4, jippii!

Den 13 kommer bara 150 gaster till forberedelserna. Den 14:e kommer ca 700 pers till brollopet och efterfesta. Sjukt va? Damn sa mkt folk. Jag lovar ta kort pa mej sa ni far sen hur konstig jag kommer att se ut hahah...

jajja, ska nog ta och chilla nu, se lite indiskt idol eller bara lyssna pa min ipod. Kanner mej faktiskt trott nu.. Somnade klockan 4 forra natten och vakna 9 sa det blev inte sa manga timmar. Sen vilade jag bara ngn timma pa dagen sa det har varit full fart. Vi sag sex and the city och jag kan knappt vanta tills 2:an kommer. 28 maj. Ni maste vanta och se den med mej okej????

Hugs n' Kisses

Kommentarer
Postat av: Fanny

Yes you come over!!



Vi har haft medarbetarmöte :) Inget spec du missade heller ;)

2010-05-11 @ 21:26:29
URL: http://fjanty.blogg.se/
Postat av: Anonym

köpte på pressbyrån, då gick den på dyrpening, 40kr, vet inte om locken är på de billigare varianterna men de borde de va :O

2010-05-11 @ 23:02:14
Postat av: Therese

We will wait, if we can ;)

2010-05-12 @ 09:17:54
URL: http://thessah.blogg.se/
Postat av: Therese

Ingen allvarlig skada, jag lovar :D Ska berätta allt när du kommer hem jag lovar! :D

2010-05-14 @ 00:13:53
URL: http://thessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0