2 dagar kvar

Kan ni fatta? Typ inget alls. Kanns helt insane hur snabbt tiden har gatt.

Ialf sa kom vi hem idag efter en 5 dagars tripp till sodra delen av Bangladesh. Manga aker inte dit eftersom det regnar sa mkt och bli oversvamning. Dagen innan vi skulle aka hade 40 byar blivit helt bortspolade. Men vi akte ialf och kom tillbaka helskinnande, dock ngt trott. Jag kanner mej alldeles for seg for att sitta en timma pa bloggen och beskriva det med ord och bilder.

Sa darfor skriver jag kortfattat som tar max 5 min. Vi akte ner den 24 till ett annat stalle som ligger nara Kuakata som var vart mal da. Fadern i familjen hade jobbarender och vi kom dit pa kvallen den 24 och akta vidare pa eftermiddagen den 25. Vi kom dit vid kvallstid och kaka middag gick till stranden en snabbis och sen ta bilen till huset dar vi skulle sova. Den 26 fixade pappan sa vi bytte bostad mot ett hus som lag i prinicip pa stranden, helt galet och det var sa himla skont att sova 2 natter dar. Vi satt pa natten nar det var morkt pa stora stenbalkongen/husentre och horde vagornar brus och vinden tjuta. Magiskt sager jag bara. Se vagorna forsa in mot stranden och se de krossas. Awsome!

Den 26 vid 23-tiden blev det en rejal stor stor storm med blixat och allt vad man kan saga, sporegnade och vara stolar som vi hade dar ute bara flog. Det var skiit kul att se. Vi satt dar ute men stormen var for stor sa vi kunde inte vara dar ute langre tyvarr utan fick ga in och titta. Strommen dock i samband med den och kom tillbaka 20 timmar efter det sa vi var utan strom hela dagen den 27:e. Men nar man har vinden fran havet gor det inget.... annars hade man ju avlidit men.

Vi akte hem efter frukosten vid 10 och kom till dhaka, huvudstaden och var bostad, vid halv 23 snaret. Nu ar klockan 01.20 och jag ar dodstrott sa nu orkar jag inte skriva mer utan halsa alla en,

God Natt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0