Brollopsdagarna


GALEN. Bilderna tar ar att ladda upp. Kanner mej oerhort irriterad. Jag som had tankt lagga ut ca 10 bilder under dessa dagar. Jag far val beratta lite grann och nar jag kommer hem lagger jag upp bilder. Hmm eller om jag ska forsoka lagg upp pa bilddagboken kanske. Ajja i sant fall lagger jag upp lanken dit.

Den 13:e var vi hos brudgummen pa dagen och matade honom typ, at och hade allmant kul. Det ar en cermoni man ska gora. Man kletar forst pa ngt i hans ansikte sen pa en sjalv. Efter det finns det massvis med mat/sweets som man matar han med. Och sen ska han ge mata mej. Jag var as nervos for alla kollade nar jag gjorde det och det var kanske 45 pers. Sen ba jamen det ar okej. Pa kvallen var det samma rutin fast nu var det sa att bruden hade annordnat lite storre sa det var 250 pers och alla skulle gora det inklusive mej ofcourse. Men samtidigt sa ar jag van att alla stirrar pa mej. Hade en sari i tors och en igar. Gardagens var mkt mkt skonare plus finare. Den vi hade i tors var ratt stel vilket gjorde det svart att ga ordentligt. Jag onskar verkligen att jag kunde lagga in sa ni fick se ialf 2 bilder, en fran 13 en fran 14:e...

Vi fick dock stressa ra mkt. Vi var pa en salong for att gora haret men usch vad fult det blev, svin fult sa jag duscha bort allting. Sen sa var vi 2 h sena sa vi fick skynda oss pa med allt som kan oxa ha varit orsaken att det kandes obekvamt for vi hann inte satta till den ordentligt. Ialf bruden sitter pa en stallen under hela kvallen med tonvis med grejer och maste le, gora cermonin jag prata om. Alla vill ta bilder med henne.

Igar pa morgonen vid 10 var sjalva cermonin dar man skriver under osv. Laser ifran koranen. Da sitter de i olika rum och hor nar gubben laser fran boken. Forst mannen sen kvinnans tur. Det tar ca 1 h per person sa 2 h totalt. Sjalva giftermalscermonin ar hemma hos bruden och ar bara bara for de narmaste.

Men pa kvallen var stora festen. Trots att vi 3 h till godo anda kom vi 30 min forsent. Det tar tid alltsa, att gora allt. Det var beraknat ca 900-1100 personer men pga haftigt regn/ halv storm typ kunde 200 gaster inte komma vilket var ju synd. Sa det blev 700 pers totalt. Jaa, jag var ju lite av en outsider. Skillnaden fran den 13:e var att nu vagade de komma fram och fraga om dom fick ta foto pa mej eller pa dom och mej tillsammans. Forst kommer bruden och ca 2 h efter kommer brudgummen och sitter dar i ca 3 h tillsammans. Tro mej hennes smycken och klader vager sjukt mkt, det ar inte latt att vara brud.
Prokriti, jag samt Priotiden 14:e

Jag och Prokriti. Gick tyvarr inte att lagga den rak, man far val snedda sitt lilla huvve :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu får du väl ändå ta och komma hem snart! jag har zaralungqvist abstinens. fin du var på bilden :)

2010-05-17 @ 20:53:58
URL: http://frissie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ops. lundqvist menar jag givetvis

2010-05-17 @ 20:54:36
URL: http://frissie.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vilka fina kläder ni hade !!!!

2010-05-25 @ 12:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0